اهـــلاً و سهـــــلاً بكم في المنتدى دفائن الحضارات و الكنوز ......................... ننصح بإستخدام متصفح قوقل كروم ( Google Chrome ) أثناء تصفح الموقع وشكر لكم. السلام عليكم , ادارة موقع دفائن تفتح باب الانضمام لاخوة المحللين لاصحاب ذات خبرة في تحليل الاشارات و الرموز يرجي ارسال رسالة خاصة الى ادارة الموقع.مع خالص التقدير

منتدى كنوز و دفائن موقع رموز و الاشارات,كنوز و دفائن
إضافة رد 
 
تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حرف همسرتان را قطع نکنید

الكاتب الموضوع
فرشاد غير متصل
المشرف العام
****

المشاركات : 97
معطى الشكر: 0
حصل على الشكر: 1 في 1 المشاركات
الإنتساب : Mar 2012
السمعة : 0
مشاركات : #1
حرف همسرتان را قطع نکنید
حرف همسرتان را قطع نکنید

الگوی متفاوت با هم بودن

بااینکه ماه‌های اول ازدواج بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، روابط موفق بادوام نیاز به تلاش بسیار و سازش هر دو طرف دارد. ساختن روابط سالم نیاز به یک بنیاد محکم دارد تا در طولانی مدت دچار مشکل نشود.

مشکلات همسران
اگر به تازگی ازدواج کرده اید و می خواهید با شریک زندگی تان ،عشق ماندگار را تجربه کنید ،کپسول های زیر را بخورید:

بسازید: پایه‌ای از احترام و قدرشناسی بسازید. بر همه چیزهای ملاحظه‌کارانه‌ای که طرفتان می‌گوید و انجام می‌دهد، تمرکز کنید. زوج‌های شاد به جای گیر دادن به اشتباهات همدیگر، حتی کوچکترین فرصت‌ها برای تشکر کردن از طرفشان را هم از دست نمی‌دهند.

کشف کنید: علایق همدیگر را کشف کنید تا لیستی از کارهایی که در کنار هم می‌توانید از آن لذت ببرید را داشته باشید. کارهای جدیدی را با هم امتحان کنید تا علایق مشترکتان گسترش یابد.

ایجاد کنید: اگر مرتکب اشتباهی شدید یا احساسات طرفتان را خدشه‌دار کردید، الگویی از عذرخواهی ایجاد کنید. گفتن «معذرت می‌خواهم» شاید در آن لحظه سخت باشد اما زخم‌های رابطه را درمان خواهد کرد. طرفتان اگر بداند که شما مسئولیت حرف‌ها و اعمالتان را می‌پذیرید، بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد.

بررسی دوره‌ای: هرازگاهی وقت بگذارید و درمورد تغییر انتظارات و اهدافتان با هم حرف بزنید. اگر زوجی به مدتی طولانی حرف زدن درمورد موضوعات دشوار را کنار بگذارد، بدون اینکه متوجه شوند رابطه‌شان دستخوش مشکلات اساسی خواهد شد.

وقتی مشکلی پیش می‌آید، چه باید کرد:

اختلافات در رابطه نه تنها کاملاً طبیعی هستند بلکه اگر به درستی و بطور سازنده حل شوند، باعث تحکیم رابطه خواهند شد. مطمئناً زمان‌هایی از ناراحتی، فشار یا عصبانیت بین زوج‌ها خواهد بود. منبع این مشکلات در تقاضاهای غیرواقع بینانه و غیرمنطقی، انتظارات شناخته‌نشده یا رفتارها و مسائل حل‌نشده نهفته است. حل اختلافات نیاز به صداقت، میل به در نظر گرفتن دیدگاه طرف‌مقابل و گفتگوی بسیار دارد باوجود اینکه ممکن است به طور کامل قادر به درک آن نباشید.

گفتگوی سالم مسئله ای بسیار مهم است مخصوصاً وقتی گرفتن تصمیمات مهمی درمورد رابطه جنسی، کار، ازدواج و خانواده مطرح است. در زیر راهنمایی‌هایی برای داشتن گفتگو و ارتباط موفق و حل اختلافات آورده‌ایم.

الگوهای خانوادگی همدیگر را بشناسید: ببینید اختلافات در خانواده طرف‌مقابلتان چطور حل می‌شود و درمورد رویکرد به اختلافات در خانواده خودتان با او حرف بزنید. اصلاً غیرطبیعی نیست که زوج‌ها بفهمند که خانواده‌هایشان راه و روش‌های مختلفی برای ابراز عصبانیت و حل اختلافات داشته‌اند. اگر خانواده‌تان رویکرد خوبی در برقراری ارتباط و حرف زدن یا حل سازنده اختلافات نداشته است، به خودتان اجازه دهید راه‌های تازه‌ای برای حل مشکلات امتحان کنید.

زمان بندی اهمیت دارد: برخلاف تصورات قبلی، بهترین زمان برای حل یک مشکل فوراً نیست. اصلاً غیرعادی نیست که دو طرف نیاز به کمی زمان برای آرام‌تر شدن داشته باشند. این وقفه به شما کمک می‌کند از گفتن بعضی حرف‌ها یا کارهای ناراحت‌کننده در همان لحظه جلوگیری کنید و به زوج‌ها کمک می‌کند بفهمند چه تغییراتی برای آنها مهم‌تر است. یادتان باشد، اگر از دست طرفتان عصبانی هستید اما هنوز نمی‌دانید که چه می‌خواهید، مطمئناً طرفتان هم نمی‌تواند آن را بفهمد!

محیطی از حمایت احساسی ایجاد کنید: حمایت احساسی یعنی قبول کردن تفاوت‌های طرفتان و اصرار نورزیدن بر اینکه که نیازهایتان را فقط به طریقی مشخص که شما می‌خواهید برآورده کند. بفهمید طرفتان برای ابراز احساسش به شما چه روشی دارد و معیار و مقیاس مشخص برای رفتار طرفتان قرار ندهید.
تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که خود را اصلاح و ویرایش می‌کنند و همه حرف‌های زمان عصبانیتشان را به زبان نمی‌آورند، معمولاً شادترین هستند

مخالفت کردن را قبول کرده و پیش روید: اکثر زوج‌ها با مسائلی روبه‌رو می‌شوند که هیچوقت بر سر آن توافق کامل نمی‌کنند. به جای دعواهای مکرر، مخالفت کردن با همدیگر را بپذیرید، با هم بحث کنید یا راهی برای حل مشکل پیدا کنید.

بین چیزهایی که از طرفتان می‌خواهید و چیزهایی که نیاز دارید تمایز قائل شوید: بعنوان مثال، بخاطر امنیت ممکن است نیاز داشته باشید که طرفتان در زمان‌های تاریکی هوا دنبالتان بیاید. اما اینکه چند بار در روز به شما زنگ بزند ممکن است فقط یک خواسته باشد.

پیام‌هایتان را مشخص کنید: یک پیام مشخص یعنی یک بیان محترمانه اما مستقیم از نیازها و خواسته‌هایتان. قبل از اینکه با طرفتان حرف بزنید، وقت بگذارید و خواسته‌هایتان را برای خودتان مشخص کنید. تمرین کنید که خواسته‌ هایتان را با کلماتی مشخص و قابل‌لمس مطرح کنید. مثلاً به جای اینکه بگویید دوست داشتم مهربان‌تر بودی بگویید، دوست دارم بیشتر دست‌هایم را در دستت بگیری.

در هر زمان فقط درمورد یک چیز بحث کنید: لیست کردن نگرانی‌ها و مشکلاتتان وسوسه‌انگیز است اما این کار فقط بحثتان را طولانی‌تر می‌کند. سعی کنید نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان یکی یکی حل و فصل کنید.

واقعاً گوش دهید: شنونده‌ای خوب بودن نیازمند اینهاست: 1) حرف کسی را قطع نکنید. 2) بر حرفی که مخاطبتان میزند تمرکز کنید، به جای اینکه جوابتان را آماده کنید. 3) چیزی که شنیده‌اید را با او چک کنید تا از بروز سوءتفاهم جلوگیری شود.

خود را مهار کنید: تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که خود را اصلاح و ویرایش می‌کنند و همه حرف‌های زمان عصبانیتشان را به زبان نمی‌آورند، معمولاً شادترین هستند.


منبع:کتاب مهارت های اساسی زندگی سالم . نوشته خسرو امیرحسینی. سایت مردمان
10-30-2013 04:40 AM
زيارة موقع العضو عرض جميع مشاركات هذا العضو إضافة شكرا لك إقتباس هذه الرسالة في الرد
إضافة رد 


المواضيع المحتمل أن تكون متشابهة .
الموضوع : الكاتب الردود : المشاهدات : آخر رد
  به صحبت های او گوش فرا دهید فرشاد 1 1,640 10-31-2013 03:03 AM
آخر رد: moein
  وظايف سخنران ، ترغيب و ايجاد انگيزه فرشاد 0 1,168 10-30-2013 04:49 AM
آخر رد: فرشاد
  مچ گيري در جلسه خواستگاري فرشاد 0 1,166 10-30-2013 04:47 AM
آخر رد: فرشاد
  سوالات خواستگاري را چطور بپرسيم؟ فرشاد 0 1,113 10-30-2013 04:47 AM
آخر رد: فرشاد
  اصول گفتگو در روز خواستگاری فرشاد 0 1,062 10-30-2013 04:46 AM
آخر رد: فرشاد
  چاشنی‌های سخنوری فرشاد 0 1,244 10-30-2013 04:46 AM
آخر رد: فرشاد
  برای فروش بیشتر ، چگونه با مشتریان صحبت و برخورد کنیم ؟ فرشاد 0 1,251 10-30-2013 04:44 AM
آخر رد: فرشاد
  چگونه شنونده خوبی باشیم؟ فرشاد 0 1,056 10-30-2013 04:44 AM
آخر رد: فرشاد
  نکته هایی پیرامون روش گفتگو فرشاد 0 1,029 10-30-2013 04:43 AM
آخر رد: فرشاد
  تکنیک‌های گوش دادن فعال فرشاد 0 1,130 10-30-2013 04:42 AM
آخر رد: فرشاد

التنقل السريع :


مستخدمين يتصفحوا هذا الموضوع: 2 ضيف
بحث مخصص فقط لموقع دفائن Defaen.com